سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

حکومت اسلامی

به نام خدا

دوست عزیزی به نام مصطفی نوشتند:
سلام دوست عزیز

شاید پاسخ به یک سئوال اساسی راهگشای مطلب باشد امام خمینی نظریه پرداز ولایت فقیه وموسس جمهوری اسلامی در زمان رای گیری برای ایجاد نظام جدید چرا اینهمه تاکید داشتند به این دو کلمه ؟؟ همان وقت بحث حکومت اسلامی طرح شد وایشان به شدت با آن مخالف بودند حتی روز دوازده بهمن در بهشت زهرا روی رای مردم و اصالت آن بحث کردندآیاکلمه جمهوری برای ایشان ناشناخته بود؟یا به آن اعتقاد کامل داشتند؟؟  به طوری که این مطلب ازایشان به کرات تکرار شده است میزان رای ملت استدر این صورت نظر شما(منظور ما از حکومت اسلامی نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ولایت فقیه است و جون دموکراسی را چیزی موهوم و ساختگی غربی ها می دانیم با آن مخالفیم. موهوم است چون تحقق آن به معنای واقعی یعنی حکومت مردم بر مردم امکان ندارد، حد اکثر چیزی که ممکن است حکومت منتخبان مردم است، که این هم ملاک و معیار درستی ندارد)با نظر ایشان در تضاداست
از دقت نظر شما سپاسگذارم

پاسخ مدیر وبلاگ ( دوشنبه 7/12/1385 - 10:12 ص )
به نام خدا و سلام دوست عزیز
پاسخ این سؤال روشن است. امام خمینی (رحمة الله علیه) نه به عنوان یک نظریه پرداز بلکه به عنوان ولی فقیه حق داشته که شکل حکومت را هرطور صلاح بداند تعیین کند. بنا براین به سخنان امام نمی توانید استناد کنید چون سخنان ایشان ممکن است از موضع ولایت و حکم باشد. و لی فقیه می تواند به اقضای مصالح اسلام بخشی از اختیارات خود را به فرد یا گروهی یا ملت واگذار کند. "میزان رأی ملت است" یک حکم است. آیا شما همین جمله را در زمان امام حسین نیز درست می دانید؟؟؟
اگر به این نکته توجه بفرمایید معلوم خواهد شد که تضادی بین نظر بنده با فرمایشات امام نیست.
ضمناَ با اولین نگاه به وبلاگ ایران اسلام متوجه شدم که گرداننده ی آن متعصبانه بلکه بی ادبانه می نویسد و از منطق فاصله بسیار دارد. زیرا قرآن را که قلب جهان اسلام و بزرگترین یادگار رسول خدا و مورد احترام تمام ملت ها است تازی نامه نامیده است و حرمت شریف ترین انسان ها را که جان خود را فدای بشریت کردند نگه نداشته. چنین افرادی که برای دیگران حرمتی قایل نیستند برای من ارزشی ندارند.
البته اگر ایرادات وی را کسی محترمانه مطرح کند بنده و دوستان پاسخگو هستیم، انشاءالله.

 


 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 85/12/7 ::: ساعت 10:54 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر